12. den 31.7. 1992

ROUDNÁ - VELKÝ CHLUMEC

PÁTEK

MAPA

POCHOD

(DEN)

07.00   Vstáváme. Urychleně balíme a paní domácí nám připravuje snídani.  Libor nebalí - zůstává.

08.20   Snídáme kakao a rohlíky od soukromníka.

08.50   Vyjíždíme směr Tábor. Libor jede s náma, ale s prázdným kolem.  Pod jeho vedením marně pátráme po cyklocentru. Libor aspoň kupuje  tretry. (Tábor)

09.30   Zastavujeme v Táboře. V tržnici si kupujeme limonádu. Počasí  vypadá příznivě. Slunce nepálí. Procházíme město jen velmi  rychle.

10.30   Loučíme se s Liborem a odjíždíme ve dvou, směrem na Milevsko. po  několika kilometrech odbočujeme na Jistebnici. Počasí se však  velmi rychle a nečekaně mění. Slunce zalézá. Tmavnou mraka a  zvedá se velmi silný vítr. To ještě nevíme, že to není nejhorší  co nás čeká.

Obrovský kopec za Vlásenicema zastavil další postup. Martin  zlomil osu zadního kola ! Konec ! Nelze na kole už jet (ani z  kopce) a musí být odlehčeno. Před sebou 66 km pěšky.

11.30   Petr je ve předu a marně čeká na Martina. Po čtvrt hodině se vrací  a dozvídá tu krutou novinu.

12.30   Vycházíme pěšky na Jistebnici rychlostí okolo 5 km/h. Petr se  aspoň občas veze z kopce, ale martin musí stále jít. Počasí však  dává najevo, že 300C vedra nebudou. Naopak začíná poprchávat.

15.15   Jsme vyprahlí. Stavíme se v hospodě v Prčici. Po čtvrt hodině  pokračujeme. Počasí zatím klidné. Kolo drží silou vůle. Martin  sundavá batoh ze zad a montuje ho ještě na kolo.

16.00   Jesenice - počasí se neustále mění. Sem - tam pár kapek.

16.30   6 km před Sedlčanama se připojil k Martinovi cyklista, který se  přeptal, jestli něco nepotřebuje. Po chvíli slibuje, že hřídel u  křižovatky na Příbram přiveze.

17.05   A skutečně, cyklista se objevil a přiváží dáreček (hřídel,  kuličky, vazelínu). Pustili jsme se do práce, ale po 20 minutách  zjišťujeme, že zlomená hřídel nejde vyměnit. To nalomilo naši  psychiku. Zdrželi jsme se, ale stejně musíme jít dál pěšky.  Panuje mnoho návrhů jak dál. Třeba dojet k Havlovi a tam přespat.  Jsme však pouze jen na 49. km (z 90).

18.00   Sedlčany - restaurace a pivo nesmí chybět. Petr potkává  zajímavého opilce.

18.45   Rozhodli jsme se jít na noc. 2 km za Sedlčanama zastavujeme u  silnice, rozbalujeme věci na slámě a večeříme. Dobré divadlo pro  projíždějící auta.

21.37   Po vydatné večeři a důkladném odpočinku pokračujeme pěšky dál.  Čeká nás ještě téměř 40 km. Moc se nám nechce, ale přes den by bylo ještě hůř.

Míjíme jednu vesnici za druhou a nevíme ani pořádně kolik je  hodin. Procházíme přes Nalžovice a slézáme k Vltavě. Světla  protijedoucích aut jsou nepříjemná a auta nebezpečná. Jsme ale  dobře vidět.

23.30   Jsme na mostě nad Vltavou. Šílená mlha a obloha se zatahuje.  Následuje nepříjemný kopec. Jsme spocený, přitom je vlhko. Chvíli  odpočíváme. Martinovi měkne čoko.

24.00   (SRPEN) Jsme na kopci u BUS čekárny nad Cholínem. Stále jsme  ještě daleko od cíle.